tisdag 22 november 2011

Southern Spirit


Jag gillar att åka tåg. Det är fridfullt att sitta och se landskapet dra förbi genom ett tågfönster. Fastnade i en researtikel om tågresor. Mindes härlig Interrailande som tonåring. Gud vad jag älskade tågresandet. Tyckte det var så himla spännande med nya platser, nya tåg, nya människor, nya städer, nya länder.


 Det är över 20 år sedan min resa gick till Australien.


Adelaide-Brisbane med tåg, The Southern Spirit känns väldigt lockande.


Lite tåg-lyx behöver man så här i mitten av livet.  

bild

Botanisera, dröm och fantisera bland tågåkande i Japan, Indien, Nya Zeeland och andra spännande platser här.


Transsibiriska är också en tågdröm som jag har. Får väl tågdrömma på tunnelbanan på väg till blomsterjobbet.

bild lånad på nätet

 Förra veckan fick jag till uppgift att, för en kunds räkning,  skapa ett blomstrande scenarrangemang. De skickade med ett vackert collage i sköna höstfärger. Bilderna visade allt från blanka sjöar där hösten speglades sig, fallande höstlöv till ett tåg som gled genom ett öppet höstlandskap. De färger som bröt det höstiga var det buteljgröna tåget och de gråsvarta rälsen. Vilken underbar utmaning. Gillar när kunden redan tänkt till när det gäller budskap, stämning och vad de vill förmedla med hjälp av blomster.  Hittade en stor kraftig korg i svart (rälsen) som fylldes med orange lilja, kängrutass, anturium, steelgrass, gerbera, germini och massor av sköna gröna blad (tåget). Arrangemanget blev mycket av mig lite otämjt och vilt. Glömde fota, eller snarare svårt att hinna i blomsterhetsen på Kaprifol. Igår fick jag uppdraget att göra något liknande till kunden för ett annat event. Då blir man så glad. Nytt uppdrag=med nöjd kund. Blommor förhöjer.

Ha en blomstrande drömmande tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar