onsdag 23 november 2011

Sandigt





Gillar sandiga platser. Öknar, stränder och sandlådor.


Sandig konst. Portugal.


Snacka om sandslott.


Min far är fantastisk. Han har ett sandnära liv. När vi var små grävde vi upp fantastiska sandrosor i öknen. Det var sandigt och spännande.






Mina flickor kallade stranden för den stora sandlådan när de var små.



Till en familjfest togs en del av den stora sandlådan med på bordet.  Grå linneduk på bordet och sedan Gladpac där sanden skulle vara, när festen var över var det ganska lätt att "duka av" sanden. Lite sandigt blev det på golvet förstås. Pappa fick ta fram dammsugaren, men det var det värt.   Jag hittade mini-hinkset på en leksaksaffär för längesedan som jag köpte för att de var rätt söta. Perfekt till vår lilla strandfest.


Vass plockades vid havet och sattes rätt ner i sanden. Samlad vacker drevved, exotiska snäckor samlade från stora sandlådor i världen och fin Väddösten från vår strandkant satte en väldigt strandnära känsla på vår kväll mellan skog och hav. Vi ville också att vår långväga familjemedlem från Australien skulle känna sig hemma även om surfbrädan glömdes i stranddukningen.


Mitt hem (just denna gång var det pappas, det var ju en massa sand) är mitt laboratorium. Leker och exprimenterar.

God kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar