torsdag 24 november 2011

Säg tack och ge lite kärlek

Pinned Image
Pinterest

Idag är det Thanksgiving i stora landet över Atlanten. 4:e torsdagen i november.

Tack A Sunning Affair.

 Familjefest och ledighet är alltid underbart. Jag gillade thanksgivingfirandet. Upplevde det lite som julafton utan paket.
Pumpkin Pie á la Saipua

Vänner, familj, aktiviteter och massor av mat med pumpa som ingrediens och Turkey.

Bild och Turkeyrecept Martha Stewart.

Hel härlig kalkon med cranberrysauce och gravey. Mums. Har aldrig lagat en hel turkey i min ugn. Borde kanske göra det, det är så urgott.

Pinned Image
Pinterest.
Efter thanksgiving är det dags för julpyntet och rean, Black Friday. Butikerna är öppna från tidig morgon till sen sen kväll.


Tack Saipua

 Igår kväll hade jag en liten kund. En pojke som var runt tolv. Han gick kikade runt bland snittblommorna en stund med sin 100-lapp i handen. När tiden kändes mogen frågade jag om han ville ha lite hjälp. Han svarade bestämt att han var färdig.. Han ville ha en orange gerbera och en vit avalanche, sedan gärna något grönt. Tog med honom bakom disken, där vi har allt grönt i butiken, där han valde några exotiska blad. När jag frågade om de snart skulle komma i vatten berättade han att de skulle de, för han hade lagat middag och dukat fint till sin bror och pappa. Han gör så ibland för att de blir så glada. Det är kärlek. Gissa om mitt hjärta svällde för denna unga man. Fin kille.

Pinned Image

Säg tack och ge lite kärlek och en blomma idag. En god middag är också fint att bjuda på.

Kärlek och vackra tack med amaryllis,luktärt och ranunkel. Saipua


"We cannot do great things on this earth, only small things with great love." Moder Theresa



Passar på att säga tack för att ni tittar in i min värld. Ni är väldigt välkomna.


Happy Thanksgiving.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar