onsdag 19 oktober 2011

Spansk Showtime

Jamie H

Den spanske industridesignern Jamie Hayon fantasiska designprojekt.


Bild här
Orginellt och lekfullt. Visst blir man glad. De små robotvaserna ur hans Showtime vases är helt klart en vill ha sak. Om prislappen vore något snällare mot plånboken bara....den minsta ligger på runt 300 euro. Men va sjutton man kan ju önska sig.


Grid vases är en annan Hayonvas jag skulle vilja ha. Möjligen skulle den smälta in mer i vårt hem bättre än Showtime.  Fast jag gillar ju det som överraskar. Det som sticker ut. Kan väl ha flera att växla mellan.



 The Grid vase har jag jobbat med och den är helt fantastisk. Vilka lustfyllda möjligheter. Jag gillar innovativ, rolig, orginell design. Imponeras av alla dessa makalösa designers. Alla dessa material det skapas i. Helt enkelt underbart och inspirerande. Det som är förträffligt med designade nyttoobjekt är att de får ett helt annat uttryck när de används. Det får ytterligare en dimension. Vaserna blir till nya konstverk varje gång de används. Det gillar jag. 



Vaser med rosa.
Iphonebilder: Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar