fredag 14 oktober 2011

Slottsträdgården Ulriksdal


Två dagar i rad har det blivit två sidor av sköna Ulriksdal. 


Denna härligt inspirerande inbjudande plats.


Vilket ställe. Borde vara på Ulriksdal oftare.


Vilket blomsterparadis.


Floristisklunch med inspiration för två fellow co-workers. Blomsterprat och brainstorming i blomster. Miljön liksom pumpar ut intryck och lust. Idéer föds. Blomklimax.


 Vegetariska buffén. Mmmm. 145 kronor. Otroligt smakrik och färgrik. Ren njutning. Kardemumma kakan var ljuvlig. Som mormors.


Taklök. Tätt i massor. I urna av järn. Det är hållbar kärlek.


Plättar som svävar i luften i patinerad härlig terrakotta. Klassisk rustik.


Tidlöst. Ulriksdal är på något sätt tidlöst. Tiden är ingenting bland allt det gröna.


Ren & skär grön njutning!


Ett hav av av blomster.




 En sjö av krukor.



En flod av inspiration.




Igår blev det en liten lugnare lunch med min pappa på Slottscaféet. En fin lite oas det oxå. Mycket trevlig serviceminded personal. Det gillar jag. Ger alltid det lilla extra. Guldstjärna.



2 kommentarer:

  1. Hej Sanna.
    Ulriksdal är verkligen helt fantastiskt. Jag har varit där några gånger bara och har blivit lika salig varje gång..
    Jag är inte duktig när det gäller blomster alls men jag älskar dom :)

    Hoppas du får en härlig helg, min kommer att bli underbar!! Äldste sonen är bara 16 år men kom in på ett gymnasium på annan ort, det absolut jobbigaste jag gått igenom i mitt liv, när han flyttade... Men han älskar det och lever sin dröm som han säger, det är ju det viktigaste, att han är lycklig :)
    Kram på dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Jessica,

    Du har så rätt. Salig varje gång. Det är ett riktigt skönt ställe. Gott också. :) Jag tycker du verkar ha en fin till blomster. Fantasi och lite mod är allt man behöver. ;)

    Det är det allra viktigaste att vi har glada och lyckliga barn. Även om det innebär ett lite ledset modershjärta då och då. Duktig kille du har!

    Ta hand om dig.

    SvaraRadera