onsdag 12 oktober 2011

Samarbete i blomsterbutiken

Vilken tisdag. Hela personalen-alla 7- på kurs och två frilansflorister ryckte in. På Kaprifol är det alltid galet mycket och ett högt intensivt tempo. Vilket jag gillar. Nu var vi "bara" Sannorna (vi heter lika Sanna å jag) och en superpraktikant som var i blomsterbutiken. I kulisserna fanns blomsteraffärens mysige ägare och min svärmorsdröm till allt-i-allo. De såg till att det snittades och svarades i telefonen när vi inte kunde. Vårt samarbete fungerade klockrent. Vi hade dessutom otroligt roligt och skrattade med kunderna mitt i det kreativa kaoset. Dörrarna stängdes prick 8 tack vare att söta butikschefen kom in och hjälpte med att lyfta in från gatan och ringa på de sista buden.

Galet, häftigt, kreativt. Symbolisk bukett för dagen.



Att arbete i en grupp med människor är både dynamiskt och utmanande. Givetvis kan det vara både påfrestande och jobbigt för att vi är så olika.  Det handlar mycket om personkemi och gruppsammansättning. Dock tror jag  att respekt, förståelse, ödmjukhet, lyhördhet och en smula uppmärksamhet löser mycket i livet. Enkelt.

Starka kontraster. Livets bukett. Vilt i blått och cerise. En ödmjuk "kamp" om utrymme och uppmärksamhet i blomsterlivet.:)

Tack rara fellow co-workers för igår! Det gjorde vi bra.



Tips:Om man är intresserad av coaching, beteende och personlig utveckling skulle jag rekommendera att läsa Lars Sjölins böker i ämnet. De är lättlästa. Riktiga Aha-upplevelser. Jag har haft förmånen att haft honom som lärare.

2 kommentarer:

  1. Hej Sanna
    Vilket underbart jobb du verkar ha, få skapa vackra fina arrangemang som gör människor glada, för visst blir man glad av blommor :)
    Ha en fin dag.
    Kram på dig.
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej Jessica,

    Blommor är underbart! :)

    Må bäst.

    SvaraRadera