måndag 1 augusti 2011

Sommarlek 2 & 3

Jag är som kockarna på Tv:
"- av en händelse har jag förberett":)









Tills igår när jag hittade "bästa" appen för mobilt bloggande. Nu kan jag göra både och. Jag gillar ju att göra saker på känsla....pensla när andan faller på. Denna veckas morgoninlägg är faktiskt förberedda, även om det inte verkar så. Hann "preppa"ett gäng innan vackra västkusten. Nu med min nya sommarleksak (blogapp) kan hända att det blir ett å annat bonusinlägg från sköna östkusten.








Är så supernöjd med min Iphone. Hade mycket svårt att skilja mig från min urgamla Sony. Men försäljaren var ung, snygg, duktig och övertygande. Som ett solsken där i ett mörkt , kallt Stockholm i typ november. Efter någon timmes övertalning stod jag där med en Iphone istället för en ny Sony E som tänkt. Är glad i min nye vän. Här har jag allt. Ord, tankar, bilder och en massa annat bra att ha. Min egen samlingsplats för sommarlek och annan årstidslek.







Skörd av sallad och  små söta ärtor till middagen igår. Fräscht.
"Minstingen" odlar lekfullt i gamla plaskbaljan. Hon gillar fortfarande att sommarodla. Sommarleka. Mysigt.




Vi har svårt att bestämma var det finns plats för ett grönsaksland. Medan vi funderar- inne på andra året- är det plaskbaljan med massor av borrade hål för dränering, som gäller. Funkar. Förvånande förträffligt, faktiskt. Morötter å rödbetor blev det inget av förra sommaren. Men massor av sallad av olika slag.







I år såddes det sallad, persilja, dill å rara goda sockerärtor av plaskbaljans prinsessa.






P.S Nu har jag testat två bloggappar på två dagar. Blogpress (22:-) är mycket bättre än blogwriter (15:-), tycker jag. I blogpress kan jag ju förbereda! Ändra bildstorlek, använda fler bilder i inläggen. Saknar bara olika typsnitt. Men det kan jag ju fixa efteråt. D.S


Iphonefoto: S. Westien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar