torsdag 7 juli 2011

Sommarmånader


"Innan du får gå
Vill jag få reda på
Har du nånsin känt så här?"


Lever för juni, juli, augusti. Nu är det som allra bäst. Juli är ju riktig riktig sommar. Tror det kan vara min favoritmånad. Träffade min man i juli. Gifte mig i juli. Födde barn i juli. Är på Väddö i juli. Äter jordgubbar i juli.  Badar i juli ( kan bli varmt i Ålandshav). Grillar vid havet i juli. 


Fyller år i juli. Sweet. Skönt att det är något med fyra flera år till.


Gifte mig i juli.
Önskan var med mina barndomsblommor i buketten. De blommor som jag lärde mig namnen på först som liten flicka. Blåklint, prästkrage och nyponros. Min man (fin tradition) beställde buketten hos Nk-floristerna (som de hette 1990). De fick fria händer i sitt skapande och jag älskade min bukett. Jag har haft en enda man som beställt brudblommor genom alla mina år som blomsterflicka. Det var nu på försommaren. Det var ett x-tra härligt kundögonblick. Han och hans blivande brud skall gifta på Långholmens båtklubb. Med hav och båtar som tema. Ocean song hade jag som förslag.



Plockar mängder av blommor i juli. Klöver är fint.


Får frukost på sängen i juli.



Är barfota i juli. 


Njuter av lugnet i juli. Finns inga måsten i juli.  Bara att vara i juli. 

Visst är det fint resten av året...ibland...dock inte som i juli.

Älskar juli.

" Hela året har jag väntat på....
Allt känns mycket bättre då...
Allting verkar lättare då...
Vindarna är varma då...



Foto: S. Westien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar