lördag 16 juli 2011

Sommarbarn

Det här sommarbarnet hade ju födelsedag nyligen.


Fortfarande är det "lite" viktigt var den firas. Helst i "riktiga Sverige". Vi bodde utomlands när vi barn var barn. Min bror ville åka till "riktiga Sverige" när vi kom hem på sommarlov. Att tillbringa dagar i Sveriges hufvudstad var som att fortfarande vara i ett annat land.


Det sitter väl fortfarande i själen, det där med att Väddö är det riktigt riktiga. Här vill jag fira mina födelsedagar, här vill jag vara på sommaren så ofta och så mycket som det bara är möjligt.


Den här födelsedagen gick i blåbärsblått, väddömarint & havsgrönt med inslag av smultronrött. Det är så himmelskt härligt när andra fixar fint. Till mig! En egen tallrik! Tack!


Med det enkla går det att få till finaste festen. Lakan till duk, dricksglas till vaser och värmeljushållare, pappersservetter och dekorationer från skogen. Förträffligt. Syster-chict.





Vilken mysig kväll det var. Sommarbarnet njöt av mat, dryck och...


SMULTRONTÅRTA! Mums, den var obeskrivligt god. Systra mi, den gjorde du bra.  

Måste tacka kockarna också för en välsmakande meny. En aning cross-over. Ett möte mellan Mellanöstern, Sverige, Frankrike och Grekland. Kokta rödbetor med chevré till förrätt. Till huvudrätt grillade turkiska köttfärsspett "á la papa" med sallad, svensk färskpotatis, tzatsiki och morfars "baba". Nyfiken på recepten!? Bara att höra av sig. 



Foto: S.Westien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar