söndag 17 juli 2011

Små stressigt. Trots Schema.

Även om man ligger helt i fas. Är förberedd. Så blir det ändå små stressigt. Igår var jag verkligen strukturerad. Hade ett schema. En plan. 


Jag hade ju en plan. Ett schema!

 12.00: hämta yngsta flickan från knappt 3 veckors "konfa-läger".( Det har varit tomt utan vårt yrväder..och tyst.) Det gick bra. Tiden 12.00.



Där försvann schemat. Det var en mycket mysig och god lunchbjudning uppdukad. Med mat fixat av ungdomar och ledare. Jag hade inte riktigt förstått det.


Sedan varm och djup kramfest. De hade haft det underbart och lärorikt på Lillsved. Präst och ledare har gett ungdomarna härliga veckor. Fick uppleva en känslosam stund som kändes in i hjärtat. Vi hade en rätt sorgsen tjej i bilen påvägen hem.  Det gjorde liksom inget att min plan blev förskjuten.



Väl hemma var jag strukturerad. Plockade blommor(trädgården är ju i blom, bara att använda). Klematis, rosor, lavendel och funkiablad. Gjorde i ordning och ställde fram. Följde min plan, även om schemat rent tidsmässigt var körd.


Önskan var afternoon-the. Konfirmationen skulle sluta vid 16.00. Perfekt med 4 o´clock the. Blomster i kaffeservice och karaffer. Silverljusstakar, silverfat och annat fint.


Allt kändes bra när jag väl kom i säng. Satte klockan på ringning tidigt. Vaknade ännu tidigare.


Plockade bär och frukt i trädgården. Dukade. Gjorde sandwiches och tårta. Följde schemat och planen. Men ändå blev det små stressigt....konstigt det där med tid. Svårt med tidsscheman...iallafall i min värld. Tidsoptimist.



Happy end. Trots allt. Kändes på något sätt himmelskt. Fantastisk konfirmationscermoni. Underbar präst, fylld kyrka och fina tal av ungdomar. Sedan dricka te under körsbärsträdet i solen.  

" I´m not very religious. I´m spirituell."



P.S återkommer med konfirmationsfesten vid ett senare tillfälle. Lite små stressigt nu...måste sova.

Godnatt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar