söndag 3 juli 2011

Såg en film



Jag zappade och fastnade. Hade inga förväntningar och jag har inte läst boken. Fick mardrömmar av Dorian Grays porträtt som påminde mig om min ungdom. När jag bodde hemma hängde två enorma porträtt i guldram av några gamla fastrar till någon gammal släkting i korridoren till mitt rum. De tittade stint och fördömande på mig när jag kom hem senare än sagt. Mina föräldrar fick flytta på de svartklädda damerna, jag tyckte de var läskigt levande.



 Oscar och Ben. Lika som bär.


Evig skönhet. Evig ungdom. En baksida. Gillade filmen. Boken kanske blir sommarläsning.

" Trettiofem är en högst attraktiv ålder. Londons socitet är full av kvinnor av ädlaste börd som av egen fri vilja har varit trettiofem i åratal"

Oscar Wilde




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar