onsdag 11 maj 2011

Rhodos

Köpte en sista minuten för knappt några tusenlappar och hamnade mitt i ingenstans. Ett telefonsamtal, en tusenlapp till och vi befann oss närmare en grekisk by. Lindos. Närmare bestämt 20 minuter med lokalbuss eller c:a 10 minuter med taxi från hotellet. Hotellet (Elvita) var fint direkt på stranden med fint poolområde, om man gillar pool.


 Själv är jag havsmänniska. Kvällarna tillbringade vi i fina Lindos. Urmysiga barer och härliga resturanger. Besök Lindos akropolis. Underbar utsikt.

Ett tips är att hyra bil. På Rhodos är vägarna fina och lättkörda. Åk till Rhodos sydligaste udde, kör ner och ställ bilen på stranden. Sweet. Coolt. Paradise.


Prassonissi är så värt ett besök. Man vill vara med och leka. Alla är där. Proffs, nybörjare och de som drömmer om att börja. Gamla, unga och de mittemellan. Nästa gång stannar vi några dagar extra just här.


Strandhugg längs vägen. Egen strand är helt rätt. Hela vägen bjuder på avstickare, svårt att bara köra förbi. Nyfiken av naturen och på naturen. Vad finns bakom nästa krök eller avtagsväg.




3 kommentarer:

  1. Härliga bilder:) Fantastisk plats! Du fångar verkligen ögonblicken med din kamera.
    Kram Rebecca

    SvaraRadera
  2. Hej Rebecca,

    Tack för att du är här.
    Grekiska ögonblick är nästintill en gudagåva. =)
    Välkommen igen.
    Happy thursday.

    SvaraRadera
  3. Hej! Hittade till din blogg när jag sökte efter info om Elvita. Funderar på att åka dit, men lite tveksam när jag sett recensioner på tripadvisor. Är det bra+ Vi vill ha ett hotell med lugn och ro och bra pool och strand, kan det vara något? Kan man snorkla? Finns det tillräckligt med solstolar vid poolen eller är det solstolsrally kl 7??Är Lardos nåt att ha, eller är Lindos bättre vad gäller restauranger mm?Vi har också tittat på Belmare 100 meter därifrån, vet du något om det? Massor av frågor, men jag är jättetacksam om du kan svara mej!Jag har mejl: johannab66@hotmail.com

    SvaraRadera