fredag 15 april 2011

Trikoloren

BLEU BLANC ROUGE


















Paris kan ses på olika sätt varje gång. Det beror på sinnesstämning & vad som lockar. Den fina akvarellen beskrivs av konstnären: " En akvarell ( och tusch) med folk, för dagens känsla av att inte finnas i ett vanligt sammanhang". Jag tycker den doftar Paris gator och folkvimmel. Lite rörigt, filosofiskt och kraftfullt. Det kan vara färgerna, den randiga tröjan eller det lilla eiffeltornet i högra hörnet som jag tycker mig se. Akvarellen blir en härlig färgklick och kontrast till ett svartvitt Paris fotat ur min synvinkel.

P.S Den skulle passa på min vägg också.

Foto: S. Westien


2 kommentarer:

  1. Ja men vad roligt! En pariskänsla. DET hade jag själv inte tolkat in. Men det är som de säger: Det ligger i betraktarens ögon. Den passar jättefint in. kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Helena,

    Vad kul att höra från dig igen! Precis så...i betraktarens ögon. =) Jag tycker din akvarell är underbar. Ta hand om dig och glad påsk/Sanna

    SvaraRadera