fredag 18 mars 2011

Tankarna går till Japan

"Det kändes som jag borde tänka igenom något, men jag visste inte vad och hur. Och för att vara fullkomligt ärlig kände jag minst av allt för att tänka. Den tid skulle nog komma snart när jag inte längre hade något val och när den tiden var inne skulle jag bli tvungen att noggrant tänka igenom saker och ting. Men nu ville jag slippa tänka på något"
ur Norweigan wood av Haruki Murakami

Norwegian Wood - Wallpaper

Se eller inte se en filmatisering av en favoritbok är frågan. Denna gång verkar det lovande i allafall enligt SvD," sublimt, vackert och gåtfullt". Boken är fantastisk.

Tips: Även " A Wild sheep race" är värd att läsa (samma författare): "Whenever I meet people for the first time, I get them to talk for 10 minutes. Then I size them up, from the exact opposite perspective of all they`ve told me. Do you think that´s crazy?"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar