lördag 19 mars 2011

Papperskonst

Foto: S.Westien

"You Know
you want to say
something
but what? You know you have to say
something but how.
But nothing happens until
you say the first word or write
the first letter or cut the
first line. And so I got started......"

Robryandress
bild

Rob Ryan papercuts är poetiska. De är är äkta. Med sax och kniv skapar han dessa fantasifulla papperskonstverk. Ord sammanflätat med trädgårdar, bladverk, små städer, fontäner, hjärtan, fåglar och annat himmelskt. 

" I cried and I screamed at the sky
I don'twant to feel like this
for the rest of
my life

But the clouds were indiffrent to my tears
and why should they care. They float and
and drift and join together and part and reform for eternity"

 

Tips: En underbar liten butik, Ryantown, finns på Columbia Rd, London. Kuddfodral, kort, tavlor, böcker och annat fint. Kika in när du är i London.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar